S
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programında Lisans derecesi verilmektedir ve normal öğretim uygulanmaktadır. PDR Anabilim Dalı, 3 Doçent, 1 öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisi ile hizmet vermektedir. PDR lisans programı ilk kez 2014-2015 eğitim-öğretim yılında faaliyete geçmiş ve ilk mezunlarını 2017-2018 eğitim-öğretim yılında vermiştir.
Anabilim Dalının amacı 4 yıllık lisans programı ile insana, topluma ve dünyadaki değişim ve sorunlara duyarlı, 21.yy Bilgi Çağı’nda mesleğinin yeni paradigmalarını kavramış, hümanist ve varoluşsal yaşam felsefesini benimsemiş, mesleğinde yeterli ve etik sorumluluk kazanmış; bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan; eğitim, sağlık, sosyal hizmet, endüstri vb. kurumlarda çalışabilecek psikolojik danışmanları yetiştirmektir. Bu amaçla programda psikolojik danışman adayları alan bilgisi, pedagojik bilgi ve pedagojik alan bilgilerini geliştirmeye yönelik alan dersleri, genel kültür ve meslek bilgisi dersleri ile seçmeli dersler almaktadır.
PDR lisans programında, 2007 revizyon programının 2018 yılında YÖK tarafından yeni programa dönüştürülmesi nedeniyle eski ve yeni program bir arada yürütülmektedir. Eski program, 146 teorik, 34 uygulama dersi olmak üzere 180 ders saati, 162 kredi ve 240 AKTS’den oluşurken; yeni program 134 teorik 26 uygulama dersi olmak üzere 160 ders saati, 147 kredi ve 240 AKTS’den oluşmaktadır. Bu dersler alan eğitimi, meslek bilgisi ve genel kültür dersleri olarak gruplara ayrılmaktadır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılı itibariyle 1. sınıflar yeni programa göre eğitim almaktadır. Programda ağırlık, 68 saat teorik ve 12 saat uygulama ile alan eğitimi dersleri üzerinedir. Meslek bilgisi dersleri 40 saat teorik ve 12 saat uygulama ile genel kültür dersleri 26 saat teorik ve 2 saat uygulama derslerinden oluşmaktadır. Öğrenciler mezun olmaya hak kazanmak için zorunlu derslerin yanında seçmeli dersleri de alarak 147 kredi-240 AKTS’yi başarı ile tamamlayarak mezun olmaya hak kazanırlar.
PDR Anabilim Dalının Amaç ve Hedefleri
1.PDR alanında eğitim-öğretim alan psikolojik danışman adaylarına, okullarda ve çeşitli kurumlarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları hakkında bir anlayış kazandırmak
2.Psikolojik danışman adayına temel psikolojik danışma becerilerine ilişkin teorik bilgi ve beceriyi kazandırmak, uygulamada bu bilgi ve becerileri hayata geçirmesini sağlamak
3.Psikolojik danışman adayının danışma ortamında terapötik koşulları oluşturmasını ve terapötik koşulları oluşturmak üzere terapötik becerileri kullanmasını sağlamak
4.Psikolojik danışma kuramları hakkında bilgi sahibi olmayı sağlamak
5.PDR alanında kullanılan test ve test-dışı teknikler hakkında bilgi sahibi olmayı ve uygulamayı ve sonuçlarını değerlendirebilmeyi, geribildirim vermeyi sağlamak
6.Psikolojik danışman adayının psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarında temel ilkelere bağlı kalarak; kurama dayalı yöntem ve teknik kullanarak müdahale seçmelerini ve kullanmalarını sağlamak
7.Önleyici ve müdahale edici rehberlik hizmetleri ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
8.Psikolojik danışman adayının mesleki rehberlik ile ilgili kuram ve uygulama yeterliliklerini sağlamak, eğitim ve çeşitli kurumlarda yürütülen kariyer danışmanlığı hizmetlerini yürütebilme becerisi kazandırmak
9.Çocuk ve gençlerin uyum ve gelişim sorunlarının olduğu her alanda psikolojik destek sağlayabilecek bilimsel yeterliliğe sahip bireyler yetiştirmek
10.Çocuk ve gençlere sunulacak rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetlerinin yanı sıra ailelerine yönelik rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti sunma becerisi kazandırmak
11.Eğitim ve çeşitli kurumlarda yürütülen PDR faaliyetlerinde yer alarak bilgi ve becerilerini geliştirmesini sağlamak
12.Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesinde Gelişimsel Rehberlik Modeli esasına dayalı program kapsamında yıllık plan hazırlama ve yürütme becerisi kazandırmak
13.Eğitim ve çeşitli kurumlarda yürütülen PDR faaliyetlerine ilişkin müşavirlik hizmetleri sunma becerisi kazandırmak
14.Mesleğe ilişkin etik ve yasal konular hakkında bilgi sahibi olmak
15.Mesleki bilgi ve becerilerle donanarak mesleki yeterliklerini geliştirmiş, ulusal ve uluslararası alanda bilimsel değerleri benimseyen, analitik düşünen, özgüveni yüksek, iletişim becerileri ve insan ilişkileri iyi bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Eski Program
Yeni Program