S
TÜBİTAK 2209-A KAPSAMINDA KABUL EDİLEN PROJELERİMİZ
Bölümümüz öğretim üyeleri danışmanlığında kabul edilen TÜBİTAK 2209-A projelerimiz aşağıda listelenmiştir.Öğretim üyelerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.
PROJE 1
PROJE 1
Proje Adı
Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı ile Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkide Sosyal Medyada Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun (FoMo) Aracı Rolünün İncelenmesi
Danışman:Dr. Öğr. Üyesi Aslı KARTOL
Yürütücü: Mümin Serhat DATENİN
Tanıtım
Teknolojinin bilinçsiz kullanımı çeşitli davranışsal bağımlılıklar (internette oyun oynama bozukluğu, sosyal medya bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı, akıllı telefon bağımlılığı vb.), ruhsal problemler (depresyon, anksiyete, stres, öfke problemleri vb.), fizyolojik problemler (bel ve sırt ağrıları, kilo artışı ve obezite, uykusuzluk vb.) ve daha birçok farklı soruna yol açmaktadır. Özellikle okul çağı çocukları teknolojik cihazları kullanım açısından risk grubunu oluşturmaktadır.Sosyal medyanın sürükleyici ve bağlayıcı etkisi kişileri etkisi altına alarak zaman kavramını etkisiz hale getirmektedir. Bu da öğrencilerde beklenen akademik performansı sergilemek yerine okula devam sorunlarına, ders başarısında düşüşe hatta okul terkine yol açabilmektedir.Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile akademik erteleme arasındaki ilişkide sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun (FoMo) aracı rolünü incelemektir.
PROJE 2
Proje Adı
Trakya Üniversitesi Öğrencilerinin Sigara, Alkol ve Madde Kullanımı ile Madde Bağımlılığı Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
PROJE 3
Proje Adı
Yükseköğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Gelecekteki İnsana Yakışır iş Algılarını Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Bu araştırma, Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören, uluslararası öğrencilerin gelecekteki insana yakışır iş algılarını çalışma psikolojisi kuramı çerçevesinde ele alarak çalışma iradesi ve kariyer uyumluluğu gibi psikolojik değişkenlerle ilişkilendiren çalışmalardan biridir. Uluslararası öğrencilerin kariyer algılarını anlamaya ve destek programlarının geliştirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
PROJE 4
Proje Adı
Üniversite Öğrencilerinde Zenofobinin Belirleyicileri: Empati, Diğerkamlık ve Ana Babaya Bağlanma
PROJE 2
Proje Adı
Trakya Üniversitesi Öğrencilerinin Sigara, Alkol ve Madde Kullanımı ile Madde Bağımlılığı Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
Danışman:Arş. Gör. Gizem EKİCİ
Yürütücü:Gamze Demir
Proje Ekibi: Ayşe Sude Naz Çelik, Hayal Akdeniz,Tuba Kanyılmaz
Tanıtım
Bu proje kapsamında, Trakya Üniversitesi öğrencilerinin sigara, alkol ve madde kullanım düzeyleri ile madde bağımlılığına ilişkin farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada, bu değişkenlerin çeşitli sosyodemografik özelliklere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği ile kullanım düzeyleri ve farkındalık arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmektedir. Elde edilecek bulguların, üniversite öğrencilerine yönelik farkındalık çalışmaları ve önleyici müdahale stratejilerinin geliştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedirYürütücü:Gamze Demir
Proje Ekibi: Ayşe Sude Naz Çelik, Hayal Akdeniz,Tuba Kanyılmaz
Tanıtım
PROJE 3
Proje Adı
Yükseköğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Gelecekteki İnsana Yakışır iş Algılarını Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Danışman:Arş. Gör. Fatmagül Gürbüz Akçay
Yürütücü:Fatma Kasap
Proje Ekip Üyesi:Zeynep Dilara Keleş
TanıtımBu araştırma, Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören, uluslararası öğrencilerin gelecekteki insana yakışır iş algılarını çalışma psikolojisi kuramı çerçevesinde ele alarak çalışma iradesi ve kariyer uyumluluğu gibi psikolojik değişkenlerle ilişkilendiren çalışmalardan biridir. Uluslararası öğrencilerin kariyer algılarını anlamaya ve destek programlarının geliştirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
PROJE 4
Proje Adı
Üniversite Öğrencilerinde Zenofobinin Belirleyicileri: Empati, Diğerkamlık ve Ana Babaya Bağlanma
Danışman:Arş.Gör. Fatmagül Gürbüz Akçay
Yürütücü:Aslı Demir
Tanıtım
Yürütücü:Aslı Demir
Zenofobi, yabancılara veya farklı kültürlerden gelen insanlara karşı duyulan korku, önyargı veya düşmanlık olarak tanımlanır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin zenofobi düzeylerini yordamada ana babaya bağlanma, empati ve diğerkamlık düzeylerinin rolü araştırılmaktadır.
PROJE 5
Proje Adı
PROJE 5
Proje Adı
Liseden Mezun Olan ve Üniversite Sınavına Hazırlanan Öğrencilerde Sınav
Kaygısını Yordayan Değişkenlerin Ekolojik Bakış Açısıyla İncelenmesi
Danışman:Arş. Gör. Fatmagül Gürbüz Akçay
Yürütücü:İzel Kahrıman
Tanıtım
Bu araştırma, üniversite sınavına hazırlanan lise mezunu öğrencilerin sınav kaygısını ekolojik bir yaklaşımla ele alarak, bu kaygının yalnızca bireysel değil, sosyal çevre ve sistemik faktörlerle de şekillenen karmaşık yapısını incelemeyi amaçlamaktadır. Algılanan belirsizlik, akademik yılmazlık ve sosyal destek gibi faktörlerin sınav kaygısı üzerindeki etkileri ilişkisel model ve regresyon analizi ile derinlemesine incelenecek, elde edilen bulgular BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nden Nitelikli Eğitim hedefi doğrultusunda tartışılacak ve öğrencilerin sınav kaygısıyla başa çıkmalarına yönelik öneriler geliştirilecektir.
PROJE 6
Proje Adı
Kahramanmaraş Merkezli Depremden Etkilenen Üniversite Öğrencilerinin Deprem Sonrası Travma, Stres, Kaygı Ve Psikolojik İyi Oluş Düzeylerinin İncelenmesi
Danışman:Dr. Öğrt. Üyesi Mehtap Aktaş
Yürütücü:Kübra Şehitoğulları
Tanıtım
Bu çalışmanın amacı Kahramanmaraş merkezli depremden etkilenen üniversite öğrencilerinin deprem sonrası travma, stres, kaygı ve psikolojik iyi oluş düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Bu çalışmada yer alacak olan ölçme araçlarının 6 Şubat depreminden etkilenen yaklaşık 450 üniversite öğrencisine uygulanması planlanmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; ”Kişisel Bilgi Formu”, “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği”, “Travma Sonrası Stres Tanısı Ölçeği”, “Sürekli Durumluk Kaygı Ölçeği” ve “Deprem Sonrası Travma Düzeyini Belirleme Ölçeği” nin uygulanması düşünülmektedir. İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilecek olan çalışmadan elde edilecek veriler SPSS paket programı ile analiz edilecektir. Araştırmadan elde edilecek olan veriler analiz edilmeden önce normallik varsayımlarını karşılayıp karşılamadığına bakılacak ve çalışmada kullanılacak analiz yöntemlerine buna göre karar verilecektir. Araştırmadan elde edilen bulguların depremden etkilenen üniversite öğrencilerinin deprem sonrası travma düzeylerinin belirlenmesi ve depremin üniversite öğrencileri üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olunması açısından önemli görülmektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili paydaşlar ile paylaşılacak ve bilimsel bir bildiride sözlü sunulmak üzere gönderilecektir.
PROJE 7
Proje Adı
Üniversite Öğrencilerinde Dijital Yorgunluk İle Öznel Ve Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Danışman:Doç.Dr. Zeynep Akkuş Çutuk
Yürütücü:Elif Kuş
Proje Ekibi: Furkan Saraç, Metin Can Durualp
Tanıtım
Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin dijital yorgunluk ile öznel ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ayrıca üniversite öğrencilerinin dijital yorgunluk ile öznel ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, öğrenim görülen bölüm ve sınıf düzeyi) farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenecektir. Bu amaç doğrultusunda Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören yaklaşık 500 öğrenciye uygulama yapılması planlanmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “Dijital Yorgunluk Ölçeği”, “Öznel İyi Oluş Ölçeği” ve “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği”nin uygulanması düşünülmektedir. İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilecek olan çalışmadan elde edilecek veriler, SPSS paket programı ile analiz edilecektir. Araştırmadan elde edilecek olan veriler analiz edilmeden önce normallik varsayımlarını karşılayıp karşılamadığına bakılacak ve çalışmada kullanılacak analiz yöntemlerine buna göre karar verilecektir. Araştırmanın sonucunda dijital yorgunluğun öznel ve psikolojik iyi oluş ile ilişkisinin belirlenmesi, hem akademik literatüre katkı sağlayacak hem de üniversite öğrencilerinin ruhsal sağlığını destekleyecek stratejilerin geliştirilmesine olanak sağlayacaktır. Araştırma sonucunda elde edilecek bulgular ilgili paydaşlar (rehberlik uygulama ve araştırma merkezi, Trakya-PDR topluluğu vb.) ile paylaşılacak ve bilimsel bir kongreye sözlü bildiri olarak gönderilecektir. Son olarak araştırma sonucunda elde edilecek bulgular bilimsel bir dergiye makale olarak yayınlanabilmesi için gönderilecektir.
Tanıtım
Bu araştırma, üniversite sınavına hazırlanan lise mezunu öğrencilerin sınav kaygısını ekolojik bir yaklaşımla ele alarak, bu kaygının yalnızca bireysel değil, sosyal çevre ve sistemik faktörlerle de şekillenen karmaşık yapısını incelemeyi amaçlamaktadır. Algılanan belirsizlik, akademik yılmazlık ve sosyal destek gibi faktörlerin sınav kaygısı üzerindeki etkileri ilişkisel model ve regresyon analizi ile derinlemesine incelenecek, elde edilen bulgular BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nden Nitelikli Eğitim hedefi doğrultusunda tartışılacak ve öğrencilerin sınav kaygısıyla başa çıkmalarına yönelik öneriler geliştirilecektir.
PROJE 6
Proje Adı
Kahramanmaraş Merkezli Depremden Etkilenen Üniversite Öğrencilerinin Deprem Sonrası Travma, Stres, Kaygı Ve Psikolojik İyi Oluş Düzeylerinin İncelenmesi
Danışman:Dr. Öğrt. Üyesi Mehtap Aktaş
Yürütücü:Kübra Şehitoğulları
Tanıtım
Bu çalışmanın amacı Kahramanmaraş merkezli depremden etkilenen üniversite öğrencilerinin deprem sonrası travma, stres, kaygı ve psikolojik iyi oluş düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Bu çalışmada yer alacak olan ölçme araçlarının 6 Şubat depreminden etkilenen yaklaşık 450 üniversite öğrencisine uygulanması planlanmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; ”Kişisel Bilgi Formu”, “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği”, “Travma Sonrası Stres Tanısı Ölçeği”, “Sürekli Durumluk Kaygı Ölçeği” ve “Deprem Sonrası Travma Düzeyini Belirleme Ölçeği” nin uygulanması düşünülmektedir. İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilecek olan çalışmadan elde edilecek veriler SPSS paket programı ile analiz edilecektir. Araştırmadan elde edilecek olan veriler analiz edilmeden önce normallik varsayımlarını karşılayıp karşılamadığına bakılacak ve çalışmada kullanılacak analiz yöntemlerine buna göre karar verilecektir. Araştırmadan elde edilen bulguların depremden etkilenen üniversite öğrencilerinin deprem sonrası travma düzeylerinin belirlenmesi ve depremin üniversite öğrencileri üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olunması açısından önemli görülmektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili paydaşlar ile paylaşılacak ve bilimsel bir bildiride sözlü sunulmak üzere gönderilecektir.
PROJE 7
Proje Adı
Üniversite Öğrencilerinde Dijital Yorgunluk İle Öznel Ve Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Danışman:Doç.Dr. Zeynep Akkuş Çutuk
Yürütücü:Elif Kuş
Proje Ekibi: Furkan Saraç, Metin Can Durualp
Tanıtım
Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin dijital yorgunluk ile öznel ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ayrıca üniversite öğrencilerinin dijital yorgunluk ile öznel ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, öğrenim görülen bölüm ve sınıf düzeyi) farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenecektir. Bu amaç doğrultusunda Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören yaklaşık 500 öğrenciye uygulama yapılması planlanmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “Dijital Yorgunluk Ölçeği”, “Öznel İyi Oluş Ölçeği” ve “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği”nin uygulanması düşünülmektedir. İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilecek olan çalışmadan elde edilecek veriler, SPSS paket programı ile analiz edilecektir. Araştırmadan elde edilecek olan veriler analiz edilmeden önce normallik varsayımlarını karşılayıp karşılamadığına bakılacak ve çalışmada kullanılacak analiz yöntemlerine buna göre karar verilecektir. Araştırmanın sonucunda dijital yorgunluğun öznel ve psikolojik iyi oluş ile ilişkisinin belirlenmesi, hem akademik literatüre katkı sağlayacak hem de üniversite öğrencilerinin ruhsal sağlığını destekleyecek stratejilerin geliştirilmesine olanak sağlayacaktır. Araştırma sonucunda elde edilecek bulgular ilgili paydaşlar (rehberlik uygulama ve araştırma merkezi, Trakya-PDR topluluğu vb.) ile paylaşılacak ve bilimsel bir kongreye sözlü bildiri olarak gönderilecektir. Son olarak araştırma sonucunda elde edilecek bulgular bilimsel bir dergiye makale olarak yayınlanabilmesi için gönderilecektir.
Bu içerik 10.04.2025 tarihinde yayınlandı ve toplam 58 kez okundu.